Torsdag 9 september 2010

Lugn dag igen. Alice var på stranden till kl 13 och jag skrev dagbok och läste. Sedan gick vi till Apollo och frågade var vi kunde köpa bussbiljetter till Chania. De upplyste oss att det gick bra att köpa på bussen. Vid 16 tiden tog vi bussen precis utanför hotellet och åkte in till Chania. Vi hade karta med oss. Nu missade vi hallarna för de var markerade på en annan karta som naturligtvis låg hemma. Vi styrde stegen mot hamnen för den ville vi se. Kollade namnen på gatorna och det var inte alls svårt att hitta dit.

Klicka på bilderna om du vill se dem större.

Vi gick genom de smala trevliga gränderna i de gamla kvarteren.

Venetianska hamnen som vi hade som utsikt där vi satt och åt vår middag.

Här borde man väl ha ätit något annat än spagetti Bolognese förstås, men gott var det!
Servitören var bussig och erbjöd sig att ta ett kort på oss.

På vägen tillbaka till busstationen tog jag massor av kort i de här vackert utsmyckade gränderna. Sydlänningarna begriper verkligen att vi behöver en skön och vacker utemiljö.

Mörkret sänker sig fort och innan bussen tog oss tillbaka till Kato Stalos vid 20.30 tiden hade det blivit mörkt. En utflykt i vår egen regi och vi tyckte vi fixade det jättebra.